A les classes de plàstica estem treballant la
importància de fomentar la lliure expressió i la creativitat als infants. És important que els nens i nenes aprenguin a
prendre decisions per sí mateixos, i a descobrir l’entorn al seu ritme.
Hem estat estudiant l’evolució de la figura de
l’artista al llarg de la història i els canvis que van sorgint a la seva obra.
També hem analitzat com s’han anat modificant
els objectius, els continguts i la metodologia a les classes d’educació visual
i plàstica. En un principi el mestre marcava a cada moment allò que l’alumne
havia de fer i per tant el infant només es limitava a copiar. Amb el pas dels
anys, gràcies a pedagogs i psicòlegs com: Rousseau, Pestalozzi, Friedrich
Fröbel, Maria Motessori, John Dewey..., que van estudiar la importància d’utilitzar el dibuix a l’aprenentatge s'ha canviat la concepció general.
Actualment, a les classes de visual i plàstica, s’intenta
que els alumnes, mitjançant el dibuix, expressin lliurement la seva percepció de l'entorn i gaudeixin descobrint noves
experiències.
A continuació he penjat un vídeo que mostra una
activitat de plàstica realitzada a una escola amb infants d’entre 2 i 3 anys.
Els mestres ofereixen als alumnes una gran varietat de materials i pintures de
diferents colors. Els nens i nenes trien el material que volen utilitzar.
Considero que aquet vídeo representa un clar
exemple del que hem estat treballant a classe i de les ganes dels infants a
provar-ho tot i descobrir experiències noves utilitzant la imaginació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada