dilluns, 18 de novembre del 2013

Les PDI i les tabletes digitals

La conferència sobre les tablets i les pissarres digitals va constar de dues parts.
La primera part va ser la xerrada d’un mestre que ens va explicar com afavoreix en l’educació la introducció de les pissarres digitals. La funció de les pissarres digitals és millorar i facilitar l’aprenentatge a les aules. Però cal que, igual que amb totes les noves tecnologies, es faci un ús adequat. Va explicar que és important mostrar als alumnes com buscar informació de manera selectiva. A Internet trobem gran quantitat d’informació i hem de saber diferenciar la que és fiable de la que no ho és, i la forma més fàcil és utilitzant la opinió dels altres usuaris.
Va remarcar que les pissarres digitals, a diferència de les tradicionals,  són molt més que una pedra. Les PDI (pissarres digitals interactives) ofereixen gran varietat de recursos sense molta preparació prèvia.
Va donar gran importància al fet d’utilitzar adequadament les PDI. Com que són tàctils, els alumnes poden interactuar. Però aquesta interacció, no sempre,  és favorable per a l’aprenentatge. Ens va comentar que no és convenient tenir la PDI al centre de la classe, és millor tenir-la a racó i utilitzar-la, únicament, en els moments més adequats.
Una de les grans utilitats que tenen les PDI i que jo també crec que pot ser beneficiosa, és que possibilita projectar el producte final dels treballs dels alumnes tant si s’han fet mitjançant aparells electrònics o amb paper. Poder veure’ls en pantalla gran permet fer una millor valoració col·lectiva.
D’aquesta primera part de la conferència extrec que és important renovar-se i utilitzar nous mètodes en l’educació però sempre sota una reflexió de si estem fent-ne un ús adequat. També, crec que és molt important fomentar que els alumnes sàpiguen fer-ne un ús racional.  

                                                                      Una PDI


A la segona part de la conferència la Marta Palet i en Jordi Bigas, dos mestres de l’escola Mare de Déu de la Mercé, ens van explicar un projecte que duen a terme amb els Ipad a les aules.
Ens van comentar que el fet de dur a terme aquest projecte a l’escola va requerir, al professorat, molta formació sobre l’Ipad, molt esforç i dedicació. Els Ipad van molt bé per temes d’organització, ja que tenen un calendari compartit, per passar llista de manera més ràpida i tenen una agenda per tenir totes les valoracions diàries.
A l’escola, normalment, treballen combinant l’Ipad i els materials tradicionals per racons. L’Ipad fomenta el treball en grup ja que el comparteixen tots els membres de l’aula. Permet fer activitats autocorrectives i després aquestes activitats fan un percentatge d’encerts. A partir d’aquest percentatge el mestre sap si l’alumne ha dut a terme correctament l’activitat.
Un dels aspectes més útils que he trobat dels Ipad és que permeten treballar l’expressió oral. Ens van mostrar una activitat en que els nens i nenes de una classe de segon de primària havien creat una història. Primer havien elaborat els guions, després s’havien repartit els personatges i un cop es sabien el paper havien gravat les seves veus. Per últim, havien escollit els dibuixos i havien ajuntat tota la composició. Aquest projecte els havia ajudat a renovar-se, reflexionar i treballar conjuntament.
Després d’escoltar el funcionament d’aquest projecte crec que la utilització dels Ipad a la classe pot ser favorable. És necessari tenir i conèixer diferents recursos per tal d’utilitzar-los en el moment que creiem més adequat.

ipad
                                                                                   IPad


                                         Activitats que es realitzen amb els IPad

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada