dimecres, 23 d’octubre del 2013

Una nova forma de fer presentacions

El dilluns 21 d'octubre vam estar treballant amb el Prezi, un programa de presentacions per explorar i compartir idees basada en la informàtica en núvol. Es caracterítza per permetre als usuaris disposar d'una visió més apropada o més allunyada de la zona que es mostra. A diferència del PowerPoint no està dividit en diapositives, sinó que els usuaris disposen d'un espai on poden distribuir els elements que constituiran la presentació. Aquests elements és van ordenant a mesura que es va creant un camí entre ells.

Aspectes a tenir en compte:
  • Jugar amb le imatges o text apropant-lo i allunyant-lo.
  • Evitar fer llistes del que s'explicarà.
  • No cal estructurar l'exposició amb un index.
  • Permet no fer una exposició linial.
  • Afavoreix les oportunitats de participació dels oients.
  • Buscar imatges que eboquin el que volem explicar, perquè el resultat sigui més visual.
  • Pots compartir-lo amb altre usuaris per crear un conjuntament.

Per tal d'acabar d'entendre millor el funcionament del Prezi vaig estar mirant vídeos al YouTube. El que vaig trobar que ho explicava de forma més clara és el que posaré a continuació:



                          

Un cop entés més o menys el funcionament d'aquest programa em vaig enregistrar i vaig buscar presentacions que m'agradessin i em cridessin l'atenció. D'entre totes les que vaig veure la que vaig trobar més ben aconseguida va ser aquesta sobre la Coca-Cola.
 





Per poder posar-ho al meu blog he tingut que copiar el codi embed de la presentació. En el prezi sota de cada presentació surt la paraula inserta, si cliquem en ella sobté directament el codi embed que es copia al blog amb la opció HTML.
He escollit aquesta presentació perque m'ha semblat força original i visual. Tracta de la història de la Coca-Cola, utilitza frisos cronologics i juga amb el zoom de les imatges per mostrar els esdeveniments important que s'han anat donant. Predominen les imatges i els esquemes, aquest fet fa que sigui entretingut de veure i m'imagino que ha servit per fer alguna presentació añ públic i no per ser únicament llegit. Quan apareix alguna frase per cridar l'atenció posa les més importants d'un color diferent de la resta. Tot i això, el que no m'ha agradat és que abusa de l'efecte de gir de les imatges. Abans de començar a probar el prezi crec que és important agafar models de referència, i una bona forma és analitzant un de ja fet.
A continuació posaré el que jo vaig fer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada